regenboog, gemengd koor, regenboogkoor, drachten

Dirigent Jaco Mulder

Jaco Mulder werd geboren in Harderwijk maar groeide grotendeels op in Emmeloord.
Hij maakte al vroeg kennis met muziek, omdat zijn beide ouders als dirigent werkzaam waren en nog steeds zijn.
Hierdoor heeft hij veel ervaring op kunnen doen in het begeleiden van en zingen in diverse koren.
Hij studeerde van 1984 tot 1994 slagwerk, koordirectie en schoolmuziek aan de conservatoria in Den Haag en Zwolle.
In die periode heeft hij een aantal masterclasses gevolgd en nam hij deel aan diverse grote projecten, waaronder een tournee door Engeland met het KC barok-orkest en het koor van de Guildhall School of Music.
Jaco heeft ruime ervaring opgedaan in het dirigeren van diverse koren (o.a. jongeren-, gospel-, mannen- en gemengd koor).
Zo was hij gastdirigent bij de Lord Moor Singers uit Heerenveen.
Ook heeft hij samengewerkt met Loek van Leeden, Rob van Dijk, Tetsje van der Kooi, Arjan Veenhuizen, Jan Mulder en vele anderen.
Verder heeft Jaco orkestervaring opgedaan bij een brassband, een symfonie-orkest en diverse ensembles.

Organist Anne Kroeze

Anne Kroeze werd geboren op eerste Kerstdag 1975 te Stadskanaal.
Hij studeerde orgel en kerkmuziek aan het conservatorium te Zwolle bij Harm Jansen en Aart van Beek.
Steunvak piano studeerde hij bij Jaap Zwart aan het conservatorium te Utrecht.
Aan de Nederlandse Beiaardschool Amersfoort studeerde hij bij Arie Abbenes en Bernard Winsemius.

Anne won prijzen bij verschillende beiaardconcoursen.
Onder andere de eerste prijs van de "International Carillon Competition" te Springfield, Illinois in de Verenigde Staten in 2000 en de eerste prijs van het internationaal beiaardconcours te Winterswijk, tevens in 2000.

Hij is beiaardier van Emmeloord. Tevens is hij organist van een paar kerken, waaronder de Grote kerk te Vollenhove waar hij het fraaie historische Bosch-Schnitger orgel bespeelt.
Hij is ook actief als koordirigent en begeleider van verschillende koren.